piątek, 20 stycznia 2017

Pielęgnacja dziecka część 1

Jak wiecie jestem mamą Mikołaja, który ma już rok i 9 miesięcy. Pielęgnacja dziecka to nie lada wyzwanie. Nietolerancja na niektóre kosmetyki i stan skóry często uzależniony jest wlasnie od nich. Było kilka wpadek o których napisze poniżej. To co u mojego synka się nie sprawdziło absolutnie a nawet zadziałało szkody... Ale będzie głównie o kosmetykach sprawdzonych, które szczerze polecam.

Wpis podzielę na dwie części, bo będzie tego sporo. Dzisiaj zaczniemy od pielęgnacji jamy ustnej.

Jak dbamy o zęby?
Higiena jamy ustnej to bardzo ważna czynność. Jak wiemy maluchy często mają pleśniawki co na szczęście nas ominęło i nie było tego typu problemów. Później ząbkowanie czyli dosyć trudny okres i teraz mamy już 16 zębów. Zaczęliśmy o nie dbać od samego początku. Kiedy Mikołaj się urodził miał myte dziąsła szczoteczka silikonowa i woda gotowana. Szczoteczka taka na palec, chyba wiecie o co chodzi. Później była już zwykła szczoteczka elektryczna. Zaczęliśmy ja używać kiedy Tuptuś skończył rok. I do tej pory myje zęby sam. Od pierwszego zabka wprowadziliśmy żel do zębów dla dzieci bez fluoru zjajka kiedy Mikołaj dostał więcej zębów zaczęłam używać pasty elmex.

Od kiedy dbać o zęby?
Od urodzenia najpierw o dziąsła później o zęby musimy zmieniać tylko szczoteczkę i pasty aby były odpowiednie dla malucha. Mój syn myje sam zęby od kiedy skończył rok. Przypatrywal się mi, a później nasladowal i była to dla niego świetna zabawa i jest tak do tej pory. Bardzo lubi to robic.

Jakie pasty i szczoteczki wybierac?
Szczoteczka która kupiłam kosztowała chyba 20 zł ale uznałam, że to pierwsza szczoteczka więc taka stracona teraz będę wymieniać też na elektryczna ale OralB. Jeśli chodzi o pastę to koniecznie bez fluoru, poza tym można zawsze się zdać na panią w aptece 😀

Krem do twarzy
Dla dziecka ważna jest ochrona również na twarzy. Ważne żeby używać kremu odpowiedniego do pory roku znajdującej się za oknem. Obecnie używamy kremu Mustella. Są to kosmetyki, które są z nami od początku. Balsamy jak i płyny do mycia do roku czasu były tylko z tej firmy i nie żałuję. Zapewnienie też do nich wrócę. Jeśli chodzi o krem Mustela Cold Cream tworzy odpowiedni filtr, ktory chroni skórę przed mrozem i wiatrem. Idealny jest dla dzieci najmłodszych.


Dzisiaj to wszystko w następnej części będzie o kosmetykach do kąpieli i ciała dla Mikołaja więc to będzie trochę dłuższy post.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz